Prawidłowo zaplanowana obwodnica byłaby fundamentem rozwoju gmin okalających Olsztyn. Magistrat tylko przeszkadzał gminom w zaplanowaniu obwodnicy odpowiadającej przebiegiem ich mieszkańcom, wywołał protest tych gmin, a dziś bawi się w szantaż.
Ułożenie się, aby zdobyć finansowanie na drogi to gra zespołowa i szanowanie członków zespołu. Dobrym przykładem jest Barczewo - bez blokad, publicznego straszenia rozwiązali problem tranzytu. Celem prezydenta Olsztyna jest dostarczenie „mocnych wrażeń", a nie rozwiązanie problemów. Buduje następne problemy.
Odrzucił 2 społeczne koncepcje połączenia ul. Leśnej z Wojska Polskiego. Zrealizował za finanse budżetu Państwa koncepcję konfliktu: Nowoartyleryjska i przebudowa Wojska Polskiego dla tranzytu. Dzisiaj mieszkańcy tej ulicy grożą, że jak zobaczą TIR-y to będą blokować ulicę. Gdy prezydent brał 100 mln zł na budowę drogi krajowej przez Wojska Polskiego, to nie wiedział jak zareagują mieszkańcy? Pieniądze wziął, a dzisiaj domaga się obwodnicy.
CZEGO PREZYDENT NIE ZROBIŁ:
Dzisiejszy prezydent Olsztyna był wiele lat z-cą prezydenta ds. technicznych i palcem nie kiwnął w sprawie mostów, a dzisiaj mosty te wymagają natychmiastowego remontu:
- ul. Towarowa - strategiczny gospodarczo,
- ul. Limanowskiego - strategiczny gospodarczo,
- ul. Pieniężnego,
- ul. Niepodległości
Plus wybudowanie od nowa mostu kolejowego nad ul. Lubelską (przy Chłodni)
CO PREZYDENT ZROBIŁ:
a). wybudował most żelbetonowy nad J. Długim o długości 70 metrów za 3 mln zł zamiast drewniany o koszcie 400 tys. zł.
b). W lesie miejskim zbudował nowy „most Smętka" o peryferyjnym znaczeniu.
c). Wybudowano most na ulicy Nowoartyleryjskiej o nośności takiej, że brygada „Leopardów" śmiało przejedzie. Dla tranzytu (koszty poniosło państwo), dziś wprowadza zakaz dla Tirów. To gdzie jest wiarygodność?
Argument, że TIR-y niszczą ulice. To jak to jest, że na terenie fabryki Michelin nie znajdzie się uszkodzeń w placach i drogach? Bo fabryka ma dobrego gospodarza! Suwałki to miasto bez dziur w chodnikach i ulicach. Dobry gospodarz! Pszczyna - droga tranzytowa bez dziur itd. Nie pamiętam kiedy ostatnio tir jechał ulicą Kościuszki i Partyzantów...
Prawdziwy potok triów (tranzyt) widziałem w Suwałkach, Częstochowie, Pszczynie, Inowrocławiu (uzdrowisko + SODA).W stosunku do 2008, 2009 w Olsztynie tranzyt (tiry) spadł (ulica Towarowa) o około 20-40 %. Tranzyt jest doskonale zorganizowany w Lublinie, Częstochowie, Pszczynie, Łodzi.
Brak jest odpowiedzi na pytanie co będzie z:
- Agencją Celną , 23.01.2013 o godz. 13 na placu było 25 Tirów,
- jak dalej będzie się rozwijać W-MSSE
- funkcjonowanie Michelina i dobro jego dla mieszkańców (z kotłownią) nie interesuje prezydenta, bo ma być Kombinat Ciepłowniczy (przerost ambicji nad potrzebami)
Olsztyn na życzenie decydentów miasta traci znaczenie gospodarcze, polityczne, demograficzne w kraju. Większe miał w 1945, początku lat 60 ubiegłego wieku (budowa fabryki opon). W połowie lat 70 ubiegłego wieku wypracowano decyzję o planowanej budowie elektrowni na Tracku. Prawdziwej Elektrociepłowni, a nie jakiegoś karmnika dla ptaszków pod propagandową nazwą KOMBINAT CIEPŁOWNICZY. W latach 70 ubiegłego wieku rozpoczęto budowę fabryki Unimasz, teren dzisiejszego Tesco, rozbudowę Spomaszu, dzisiejszy Milfor-Schwarte.
Nie zadaję pytania jak decydenci miasta z poprzedniej epoki skutecznie negocjowali z Warszawą. Przed fabryką opon miasto liczyło 70 tys mieszkańców. W 5 lat po uruchomieniu produkcji 120 tys, wszystko za wieżą ciśnień to efekt fabryki opon.
- Gospodarka odpadami komunalnymi t.j Mega projekt ZGOK-u (wraz z 37 gminami). Rosjanie w obwodzie Kaliningradzkim szybciej zbudują elektrownię atomową niż w Olsztynie w sposób kompleksowy rozwiąże się problem. {przerost ambicji nad potrzebami). Związki gminne w Regionie rozwiązały problem, a obecnie go doskonalą.
- TRAMWAJE w ramach projektu "Modernizacja i rozwój transportu zbiorowego". Finansowanie za 420 mln zł pakietu z Rozwoju Polski Wschodniej 15 sztuk tramwajów na długości linii 11,8 km nie rozwiąże problemu lecz powiększa. Lublin za 520 mln wzorcowo utworzył system. Prezydent Olsztyna odrzucił korzystne dla budżetu i mieszkańców zakup 120 sztuk nowych autobusów na gaz ziemny.
Budowa linii tramwajowych zablokuje wjazd i wyjazd z dzielnicy przedsiębiorczości w kierunku Warszawy. Inne kierunki nie biorę pod uwagę: Stan techniczny mostów.
W sposób dyktatorski traktuje osiedle Kościuszki, nie przestrzega PRAWA Statutu RO "KOŚCIUSZKI" z 25 XI 2002. Tramwaj (2x dłuższy niż tir) blokować będzie ulicę Kościuszki. Jak takie zjawisko określić? Tiry nie, ale tramwaje na Kościuszki tak.
Mieszkańcy muszą przetrwać horror przy budowie linii tramwajowych. Brak Planu Organizacji Ruchu.
Już nie pytam jak OZK wywiezie śmieci z Olsztyna (50 tys. ton/Rok)
WNIOSKI:
1. Budowa obwodnicy lub zastępczej drogi jest interesem Gmin dla ich rozwoju.
Gminy (sugestia) powinny wybrać nowego „kapitana" do lobbowania, ze swego grona, z pominięciem Piotra Grzymowicza.
Prezydent Olsztyna stał się na własne życzenie osobą mało wiarygodną dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Stworzył pakiet dokumentów pod przejazd Tirów (tranzytu) ul. Wojska Polskiego i Nowoartyleryjską, a dziś stawia blokadę dla tirów. Mnie właśnie te dokumenty interesują, a nie dokumenty magistratu w sprawie obwodnicy.
2. Mam odwagę twierdzić, że wpisanie w plan rozwoju regionu 2014-2020 budowy elektrowni jądrowej (moc~2000MW) stanie się prawdziwym nośnikiem rozwoju Olsztyna i Regionu. Nie należy się bać INŻYNIERÓW ŚWIATA, należy się bać inżynierów z magistratu Olszyna, zawsze dostarczą „mocnych wrażeń".
Wpisanie w plan rozwoju elektrowni (jądrowej, węglowej, gazowej) o mocy ~2000 MW będzie doskonałym argumentem do rozwoju współczesnego drogownictwa.
Piotr Kowalski
właściciel olsztyńskiej firmy
na spedycję 30 tirów miesięcznie
..
Skomentuj
Komentuj jako gość